Rekreace na Lipně - facebook

Užijte si nezapomenutelné okamžiky v soukromí lipenské přehrady

Rekreace na Lipně

Propadněte také běžeckému lyžování

21.11.2015

Jakmile se u nás objeví první sníh, okamžitě se připravujeme i na běžkařskou sezonu.

Pokud jste ještě nepropadli běžeckému lyžování, věnujte pozornost našemu krátkému textu o běžkování.
Nejen že se dostanete na krásná místa v zimním období, která jsou v zasněžené krajině těžko přístpná, ale bežkování
je velice zdraví prospěšné a právě to bychom Vám rádi přiblížili.

Běžecké lyžování je rozhodně pro každého. Oproti sjezdovému lyžování není tolik finančně náročné.
Začít s běžkováním se dá v každém věku. Jaké zvolíte tempo je jen na Vás.

Běžecké lyžování výrazně posiluje srdeční systém běžce a vede tak ke zlepšení vašich funkčních předpokladů.
Tepová frekvence není při běžkování až tolik zásadním faktorem k určení intenzity zatížení.
V kopcovitém terénu vlivem zapojení většího množství svalových skupin se tep zvyšuje více než při běhu, ve sjezdu či rovinatých úsecích je srdeční frekvence nižší než při běžeckém tréninku na suchu.
Přesto běh na lyžích je skvělým tréniknkem – střídání intenzity tepové frekvence nám přirozeným způsobem vytváří intervalový typ tréninku.

Velice významný je i prospěch běžeckého lyžování k pohybovému aparátu běžce.
Rozhodně mlžeme použít heslo: „Vaše klouby vám budou vděčné“.
Klouby při tomto sportu netrpí tvrdými dopady. Pohyb vyžaduje pouze lehký skluz.
Než svou běžkařskou techniku vypilujete k dokonalosti, nenechte se odradit a použijte přípravu na běžkách především k rozvoji aerobní složky vašeho sportovního výkonu.
Běžeckéké lyžování lze s úspěchem využít k výraznému zlepšení vytrvalostních schopností. Pokud běháte, víte že jen málo lidí zvládne vícehodinový běžecký trénink,
byť odpovídajícím tempem. Díky běžkám může na 3–4 hodinový aerobní trénink vyrazit i začínající běžec.

Při běžkování bežec více zapojí horní část těla, než je tomu u klasického běhu. Samozřejmě přirozeným způsobem běžecké lyžování
rozvíjí silové schopnosti celého těla běžce. Při bežeckém lyžování se zapojují a rozvíjejí svalové skupiny, na které při standadním pohybu zapomínáme.
Velice důležitý je i důraz na celkovou tělesnou koordinaci, když se běžec snaží provézt skluz.

Snad Vás tyto věty dostatečně navnadili, abyste začali běžkovat.
Pokud jste již tomuto krásnému sportu propadli, věřím že již vyhlížíte sněhové vločky.
U nás ve Frymburku jsou každoročně ideální běžkařské podmínky.
Máme zde pravidelně udržované a bezvadně značené běžecké stopy.

Běžkování zdar.