Rekreace na Lipně - facebook

Užijte si nezapomenutelné okamžiky v soukromí lipenské přehrady

Rekreace na Lipně

Saunování a jeho blahodárné účinky na tělo i duši

04.01.2016

K dovolené na horách neodmyslitelně patří návštěva sauny.
Možná nevíte jak sauna působí na Váš organismus, proto Vám přinášíme tento článek o správném saunování.

Správné saunování Vám posílí obranyschopnost před různými viry, či bakteriemi. Při pravidelném saunování snižujete riziko běžných onemocnění.
Při pobytu v sauně také posilujete nejen imunitní systém, ale i celý kardiovaskulárního systém, tedy posilujete funkce srdce, cév a krevního oběhu jako celku.
Návštěva sauny velice přispívá k regeneraci celého těla a jeho očistě. V sauně se tělo zbavuje škodlivých látek, tyto škodliviny způsobují vznik celulitidy, usazováním podkožního tuku.
Saunování je vhodné i pro malé děti. Dětem lze doporučit sauny s nižší teplotou, nebo ve Finské sauně se usazovat na nejnižší lavici.
Děti při pocitu velkého tepla mohou například dýchat nosem tak, že si utvoří z dlaní před nosem ‘kapsičku‘, ve které se jim bude trochu zvlhčovat vzduch před vdechnutím a nebude se jim vysušovat sliznice.
Jedna z ze skvělých vlastností sauny je schopnost smývat z nás únavu či odstraňovat stres a nervozitu.
Navíc v důsledku zlepšení oběhu krve se v poškozených tkáních v páře rychleji léčí poranění svalů, vazů a kloubů. Bezprostředně po saunování můžete cítit mírnou únavu, ale celkově vás sauna nabije pozitivní energií a tělo si odpočine.

Na závěr přinášíme 5 pravidel správného saunování:

1. Před vstupem do prostor sauny se osprchujte a umyjte mýdlem. V každé sauně je třeba dbát základním hygienickým návykům, abychom zabránili šíření možných infekcí.

2. Před vstupem do suny se důkladně osušte. Voda kůže chladí, tak mohou být účinky sauny a pocení zpomaleny.
Při pocení můžete tělo hladit a lehce otírat, lehké masírovaní napomáhá otevírat kožní póry a odplavovat nečistoty z kůže.

3. Do saun se zásadně vstupuje bez plavek, zahalte se do ručníku nebo speciálním prostěradle. Vstup bez plavek do se dodržuje z hygienických důvodů.
Zahaleni do ručníku, či prostěradla po Vás na lavici nezůstávají mokré stopy.

4. Samotné saunování má být krátké a intenzivní. V sauně buďte nejdéle 15 minut na prostřední, nebo nejvyšší lavici.

5. Posledním krokem je ochlazení po opuštění sauny. Lze využít sprchy, nebo ochlazovacího bazénku. Před vstupem do ochlazovacího bazénku bazénku se vždy osprchujte, abyste spláchli pot.
Lidé s vysokým krevním tlakem by se měli ochlazovacímu bazénku vyvarovat. Po celém procesu je vhodné se přesunout na čerstvý vzduch. Vaše tělo totiž po pobytu v sauně potřebuje hodně kyslíku.

Tento cyklus opakujte 2-3x